Obserwatorzy

czwartek, 25 maja 2023

Dzień Matki

 Jestem matką nieidealną. Mam świadomość swoich niedoskonałości w wielu życiowych kwestiach i do tytułu perfekcyjnej Matki Polki również nie zamierzam pretendować. Nie ma ideałów. Każda z nas swoje błędy ma na sumieniu. Nie wszyscy jednak przyznawać się do nich lubią, lub nie potrafią. Nie chodzi jednak o to, żeby bić się w piersi, lecz wyciągać wnioski i korzystać z czasu, który pozostał na naprawę tego, co da się jeszcze naprawić.

 Moje jedynie dziecię chciałam wychować tak, żeby świata się  nie bało, żeby śmiało odkrywała w sobie nowe możliwości, popełniała własne babole i nigdy nie miała oporów w proszeniu o pomoc w razie draki. No i  żeby czasem wracała do matki nie dlatego, że trzeba, czy wypada, ale dlatego, że wracać jest miło, ot tak z potrzeby serca. Przyjacielem chciałam być, nie szeryfem. Mam nadzieję, że się udało, że silniejsza i śmielsza będzie ode mnie i z życiowej podróży czerpać będzie więcej radości.

Jutro święto naszych Mam. Oby im zdrowie dopisywało i ten dzień przyniósł dużo uśmiechów. Nawet, jeśli ziemska droga niektórych z nich dobiegła końca szczerze wierzę, że są z nami, połączone ze swoimi dziećmi na zawsze. To też  święto ku Ich pamięci. Moją Mamuśkę wyściskałam już dzisiaj, jutro pomęczę telefonami ;)


Z okazji tego dnia wyjątkowego naskrobało mi się parę wierszyków. Może komuś się przydadzą. A jeśli  moje rymowanki do gustu Wam przypadną i skubnąć sobie zechcecie, to w ramach zachęty do dalszego wierszowania okazjonalnego można postawić Pani Ani kawkę klikając w link > ;) Kawka dla artysty
Jeżeli komuś przydał by się wierszyk personalizowany, zapraszam do kontaktu : annaporeda1@gmail.com
Po podaniu zabawnych lub istotnych dla Was cech osób bliskich, sytuacji itd. mogę przygotować rymowanki na urodziny, śluby i różne inne okazje. 

DLA MAMY
********
Za to, żeś oddech i serce dała
Za to, żeś ciągle się poświęcała
Ty byłaś przy mnie w zdrowiu, chorobie
Włos Ci jeżyłam nie raz na głowie
lecz Ty wierzyłaś we mnie niezmiennie
Czy kiedyś miłość tę odwzajemnię?
W podzięce morze kwiatów to mało
Sto gwiazdek z nieba by się przydało
Buziaki słodkie i czekoladki
zwykliśmy dawać na Święto Matki,
lecz tu ważniejsze podzięki słowa:
Tyś wyjątkowa!


PROSTE ŻYCZENIA
*********
Ja życzę Ci Mamo
dni samych słonecznych,
podróży w codzienność 
wyłącznie bezpiecznych,
a sobie jednego bym tylko życzyła,
byś zawsze była...


DAR
*******
Odkąd Mamusiu w dorosłość ruszyłam
sukcesy zgarniam całymi garściami.
Życie-przygoda, dzieje się wiele
jestem szczęśliwa, lecz wieczorami
wracam do Ciebie myślą z uśmiechem,
bo dzięki Tobie we mnie odwaga,
by kroczyć naprzód, poznawać siebie
i z problemami w życiu się zmagać.
Dzięki za skrzydła, które mi dałaś,
za słowa wsparcia i podmuch w plecy,
by chwytać chwile, nie bać się świata
to takie ważne do życia rzeczy.
Ta Twoja miłość i ciężka praca,
którą codziennie we mnie wkładałaś
sprawia niezmiennie, że chcę tu wracać
do domu, który z serc zbudowałaś. 

To tyle jeśli chodzi o słowa kręcące się po mojej głowie, oprócz nich ostatnio latają tam jeszcze takie plaszki:


Uściski zasyłam
Wasza A.

2 komentarze:

  1. Wiersze super, wzruszające, mądre, ptaszkami jestem zachwycona,pozdrawiam cieolutko

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne serduszka bo mają hafcik delikatny. Ptaszki urokliwe zostaną na zawsze z obdarowanymi. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam Cię do wyrażania myśli i komentowania wpisów.Każdy głos jest dla mnie cenny i pomaga w rozwijaniu bloga.

Jeżeli podobają Ci się moje zdjęcia znajdziesz ich więcej na instagramie. Odnośnik do profilu widoczny jest po prawej stronie ;)

Dołącz do grona obserwatorów na profilu Facebook'owym. Będzie mi niezmiernie miło.